Vinterferie 2012

2012 Sommerferie
2013 Forår
2013 Sommerferie

Så er det igen blevet tid til vinterferien - det har vi set frem til længe. Vi bestilte hytten tilbage i august måned, så vi har haft god tid til at glæde os. Desværre har vi også haft en del bekymringer/besvær omkring færgebilletterne, som vi købte samtidigt hos Colorline. 2 måneder efter vi købte billetterne fik vi en e-mail, hvoraf det fremgik, at vi ikke længere havde betalt dem. Det udviklede sig over tid til en længere historie, hvor vi undervejs fik billetter til en helt anden dato, ingen billetter havde osv. Men knap 2 uger før afgang fik vi endeligt de korrekte billetter igen.

Anja og Fie bliver hjemme, hvor de skal på ferie hos bedsteforældrene. Anja glæder sig til først at skulle være på ferie hos farmor og bedstefar og senere hos mormor og bedstefar.

Igen år tager vi til Hafjell - vi bor midt oppe på fjeldet lige ud til pisterne med meget kort afstand til gondolliftens mellemstation - dette kan man virkeligt kalde ski ind/ski ud! Hytten ligger med en fantastisk udsigt ud over Øyer by og Gudbrandsdalen. Det er rigtigt flot, ikke mindst om aftenen med lyset fra byen.

Vi har alle glædet os til at komme på ski igen, så det er med stor fornøjelse at vi kommer ud på pisterne igen. Vi lagde allerede første dag ud med at køre en stor del af området igennem, inklusiv nogle sorte pister. Jakob og Peter har ikke tid til mange pauser undervejs, og der er god fart på, så det kan somme tider være svært for os voksne at følge med børnene. Efter 2´t år i træk på Hafjell er det ved at være hjemmevant - på godt og ondt.

Stilen er nok ikke altid den bedste, men vi kommer ned ad det meste, og ingen har haft nogle alvorlige styrt. De sidste dage har vi trænet lidt med stilen, og både Peter og Jakob gør gode fremskridt (For Hanne og Torben er der nok ikke så meget at gøre...). Vi starter hver dag når pisterne åbner kl. 9:30. Midt på dagen kører vi forbi hytten og får en god frokost. I aftes tog vi ud på ski igen efter aftensmaden - der er lys på en stor del af anlægget, så der er masser at stå på også om aftenen. Det giver noget lidt andet at være ude om aftenen hvor der ikke er helt så mange på pisterne og lyset giver sin helt egen stemning. Vi skal af sted på på ski igen i aften.

Efter en lang dag på ski slutter vi af med et godt bad og en tur i sauna, hvorefter vi kan slappe af med noget god mad (lavet hjemmefra, så det er nemt) og noget godt at drikke.

Vejret er lidt blandet - mest overskyet, en gang imellem med sne. Solen ser vi lidt en gang imellem, men det har ikke været for meget. Til gengæld er temperaturen helt perfekt, vi har haft -3 til -6 grader indtil nu. Det er meget rarere end sidste år, hvor det var temmeligt koldt.

Vi har i skrivende stund 2½ dag tilbage på ski, så vi ser frem til mange flere gode ture ned ad fjeldet endnu. Samtidigt savner vi alle Anja og Fie og glæder os også til at komme hjem og se dem igen.

Vi skal hjem på søndag, og har besluttet at køre ad de mindre veje, hvis vejret tillader det. Dels er det flottere end hovedvejen, og dels slipper vi for alt det bøvl der er med betalingsveje heroppe. Vores brobizz bipper kun hver anden gang vi kører igennem et betalingsanlæg, så vi frygter at vi igen i år skal igennem besværet med at få afklaret betalingen når vi kommer hjem.

Mange hilsener fra familien Worm.

Hjem | 2004 Sommerferie postkort | 2005 Rødhus Klit, sommerferie postkort | 2005 Fra Rødhus til Ålbæk, Sommerferiepostkort | 2005 Bunken Camping, Sommerferiepostkort | 2006 Sverige - Sommerferiepostkort | 2007 Sommerferiepostkort | 2008  Sommerferiepostkort | 2010 Sommerferie | 2011 Vinterferie | 2012 Vinterferie | 2012 Sommerferie | 2013 Forår | 2013 Sommerferie