2005 Bunken Camping, Sommerferiepostkort

2012 Sommerferie
2013 Forår
2013 Sommerferie

Dette bliver den sidste feriehilsen for denne gang. Vi er rykket 8 km længere nordpå fra Ålbæk Camping til Bunken Camping. Vi flyttede i søndags efter en hurtig beslutning - vi bestemte os klokken 10 - og 5 timer senere var vi etableret i på Bunken camping. Som I kan se af billedet ovenfor og nederst på siden har vi fået en hel suveren plads - 50 meter fra en stor legeplads og 150 meter fra en perfekt strand. Pladsen i Ålbæk var også fin - men den var langt fra legepladsen, og fik først rigtig sol hen ad eftermiddagen. Og så var der mus - der var muselort overalt i forteltet, og en dag da Torben åbnede grillen sad der 2 mus i den - heldigvis kunne de kun komme ind under risten, men alligevel noget ulækkert, specielt da vi i flere dage havde brugt grillen uden kendskab til denne detalje.

Bortset fra dette har vi haft nogle rigtig gode dage i Ålbæk. Vi havde et par hyggelige dage sammen med Otto og Marianne som havde taget den lange tur op for at besøge os. Sammen med dem var vi en tur på grenen - vi tog Sandormen ud, og det var Peter helt vild med. Han var fuld af beundring over den store traktor som trak os ud - og så mindede vognen jo lidt om en togvogn - Peter er helt vild med alt der har bare lidt med tog at gøre. Det blæste en del, så der var godt gang i bølgerne - det var rigtig flot og voldsomt på grenen. Efter turen til Grenen kørte vi til Skagen og gik en tur gennem Skagen by. Jakob havde været god til at spare, så han fik råd til at købe den LEGO ridder han så længe har ønsket sig.

Selvom vejret jo mest har været til lange bukser (og regntøj) har vi også fået badet nogle gange - men dog kun med korte i vandet og så op igen og få tøret sig for at få varmen. Der har da også været noget sol, men meget solbadning er det ikke blevet til. Jakob er blevet rigtig god til at finde legekammerater, og finder hurtigt nye venner. I Ålbæk legede han rigtig meget med en dreng der hedder Mallik og er 5 år. En af afternerne var der bål på stranden, og Jakob og Mallik lavede snobrød sammen - de blev rigtig gode (far fik også lov at smage et lille stykke).

Lørdag tog vi endnu en tur til Fårup sommerland - dagen startede med fint vejr - men jo nærmere vi kom Fårup sommerland jo mere gråt blev det. Regnen startede præcist som vi steg ud af bilen. Men den første del af dagen blev det heldigvis kun til småbyger, og på grund af vejret var der næsten ingen køer. Det var meningen vi skulle blive og spise aftensmad på en af restauranterne, men hen af eftermiddagen stod regnen ned i stænger. På trods af regntøj blev vi alle hurtigt gennemblødte og kolde og vi måtte køre hjem til campingvognen før planlagt.

Søndag da vi flyttede campingplads havde vi rigtig fint vejr - først hen under aften trak det op til regn. Fronten kom ind fra øst, og det var rigtig flot at sidde i solen på stranden og se lyn og torden ud over vandet mens den kom  nærmere og nærmere. Da regnvejret var tæt på måtte vi løbe til teltet, og vi nåede lige i tørvejr inden en ordenlig tordenbye var over os - heldigt, for børnene var allerede i nattøj.

Det er også blevet til nogle gode traveture - mest for far og mors skyld - Jakob og Peter er vist helst fri. Men når vi først vi er kommet afsted går det som reel meget godt, og naturen heroppe er jo helt for sig selv. Der går nogle gode traveture ud direkte fra campingpladsen. Vi har selfølgelig også været ved Råbjerg mile - Jakob fant det virkeligt imponerende med alt det sand, og løb afsted. Peter valgte at være sur og sætte sig ned igen og igen - han vil helst selv bestemme alt selv for tiden ...

En af dagene havde vi en tur til Frederikshavn - planen var at vi skulle se Krudttårnet og Bangsbo museum. Krudtårnet fik vi set, men da vi nåede til Bangsbo museum endte det med en tur i dyreparken og på skovlegepladsen istedet for - og bortset fra at specielt Hanne måske var lidt skuffet havde vi en dejlig dag der. I dyreparken var der en sti med forskellige troldefigurer udskåret i træ - Jakob blev helt bange for dem og ville holde i hånd resten af turen.

Nu har vi bare de sidste par dage tilbage af ferien og håber på lidt tørvejr til den sidste tid - og ikke mindst til at pakke sammen i - men vejrudsigten ser nu ikke for lovende ud ...

PS: Jakob siger, at vi har i ovenstående har glemt at nævne:

• At Mallik havde Bionicle våben
  • Og at han også havde Bionicle maske
  • At han i Fårup sommerland prøvede den vilde rutschebane, som hed Falken
  • At han også prøvede Flagemusen, som var en rutschebane for endnu større børn
  • At vi en dag kørte forbi et sted med nogle store hoppeborge, at den største var en rutschebane, som var rigtig vild
  • At han blev helt træt af at hoppe - og mens han holdt pause kunne han da godt lige spise en is ...
  • At vi han købt et Bionicle spil til computeren - som computeren desværre ikke kan spille (øv, øv, øv)
  • At der var et ekstra spil med, som heldigvis virkede.

Med venlig hilsen

Jakob, Peter, Hanne & Torben

Hjem | 2004 Sommerferie postkort | 2005 Rødhus Klit, sommerferie postkort | 2005 Fra Rødhus til Ålbæk, Sommerferiepostkort | 2005 Bunken Camping, Sommerferiepostkort | 2006 Sverige - Sommerferiepostkort | 2007 Sommerferiepostkort | 2008  Sommerferiepostkort | 2010 Sommerferie | 2011 Vinterferie | 2012 Vinterferie | 2012 Sommerferie | 2013 Forår | 2013 Sommerferie