Sommerferie 2010

2012 Sommerferie
2013 Forår
2013 Sommerferie

Aldrig før har vi haft så uplanlagt en ferie som i år. Vi arbejdede indtil kl. 23 alle dage op til ferien for at få vinduer og alt udvendigt træværk malet. Samtidigt har vi den sidste måned op til ferien haft håndværkere for at få sat nye større vinduer i køkkenet og stuen. Det er blevet rigtig godt og vi nyder at få meget mere lys ind i huset med gulv til loft vinduer i stedet for de små 40X40 vinduer.  Vi mangler kun at får muret det sidste udvendigt og sat gardiner op i de nye vinduer – men det sker først efter ferien.

Søndag morgen i uge 27 var campingvognen dog pakket og sat på krogen. Vores naboer ønskede os god ferie og spurgte hvor vi skulle hen? Tyskland var svaret, men hvor i Tyskland? De anbefalede os Plön - ikke mere end et par timers kørsel fra grænsen – og det blev det så ...

Vi havde en god tur derned – drengene (og andre…) provianterede ved en grænsebutik, så de alle glade. Lidt uden for Plön ved Ascherberg fandt vi en rigtig god plads, hvor vi kom til at ligge i første række ned til søen med en lille legeplads 40 m fra vognen. Der var bare lige et problem, at da Torben skulle køre til den udsete plads kørte han i grøften med det ene forhjul af bilen. Med hjælp fra folk på pladsen fik han bilen trukket op - men døren i førersiden kunne ikke lukkes – Torben troede at karrosseriet var blevet skævt.  ”Bil have plaster på” sagde Anja , da Torben tapede døren til så det ikke kunne regne ind. Næste dag gik han i gang med at ringe til forsikringsselskabet og SOS international. Man må sige, at systemet fungere fint – allerede kort efter den sidste samtale med SOS international tikkede en SMS ind med besked om, at der var tilkaldt assistance fra ADAC – og kort efter ringede de fra et værksted i Plön. Midt på eftermiddagen kørte Torben ind til værkstedet, som kunne reparere bilen på et kvarter. Det var ”kun” en pal i døren som havde sat sig fast! Det var en meget lettet Torben der kom tilbage og nu kunne begynde at nyde ferien.

Vi havde fantastisk vejr og var i shorts hver dag. Vi badede i søen flere gange dagligt og Anja blev mere og mere modig, men en vandhund som drengen er, bliver hun ikke lige med det første. Drengene var gode til at tage Anja med på legepladsen – og hun nød virkeligt at vi alle på skift gik ned og legede med hende på legepladsen. En står del af ferien gik på vores med at sidde og nyde udsigten fra teltet mens børnene legede/badede lige uden for.

Det blev selvfølgelig også til lidt ture – dog ikke helt så meget som vi plejer når vi er på ferie – denne gang trængte vi mest af alt til at slappe af. En dag var vi søen rundt med Grose See-Rundfart – en står turistbåd som lagde til lige ud for os. Vi stod af midtvejs og fik en frokost på en hyggelig restaurant. Det var en rigtig flot men varm tur. Cykelbåde og kanoer kunne også lejes på campingpladsen – så det fik vi også prøvet – dog uden Anja og Torben i kano. Derudover var vi en  tur til stranden ved østersøen, Kiel og Lübeck + et par ture til Plön blev det også til.

De største oplevelser var Hedeby og vikingerne ved Slesvig (Hanne og Torben) - mens Jakob og Peter helt klart syntes at Hansapark var det bedste på hele turen.

Anja , Jakob og Hanne brugte også en dag i ferien til at være syge med en gang omgangssyge. Peter havde lige været turen igennem inden vi tog af sted. Torben slap lidt lettere og havde en eftermiddag med dårlig mave – desværre den dag vi var i Hansapark.

Efter 12 dage i Tyskland rejste vi hjem torsdag til Fie som havde været på ferie hos Holger og Annelise. Det var dejligt at se vores lille hund igen.

Nu er vi lige kort hjemme for at få vasket tøjet og gøre klar til at tage af sted igen. Den sidste uge af ferie skal vi på KFUM korpslejr i Skive. Vi skal bo på lejren, og er spændte på at se alt det som kommer til at foregå deroppe.

Mange sommerhilsener fra familien Worm.

Hjem | 2004 Sommerferie postkort | 2005 Rødhus Klit, sommerferie postkort | 2005 Fra Rødhus til Ålbæk, Sommerferiepostkort | 2005 Bunken Camping, Sommerferiepostkort | 2006 Sverige - Sommerferiepostkort | 2007 Sommerferiepostkort | 2008  Sommerferiepostkort | 2010 Sommerferie | 2011 Vinterferie | 2012 Vinterferie | 2012 Sommerferie | 2013 Forår | 2013 Sommerferie