Sommerferie 2012

2012 Sommerferie
2013 Forår
2013 Sommerferie

Man undres over at en sommer ferie kan gå så hurtigt, og vi allerede er i gang igen. Peter er startet i klubben og skal i 3. klasse. Jakob er udmeldt af klubben og skal i 6. klasse.  Anja er blevet 4 år og er glad for at gå i børnehave, de første dage i ferie børnehave i Hinnerup, hvilket hun har glædet sig meget til.

Men når vi ser tilbage, har vi oplevet og set ganske meget.

Vi startede ferien med 3 dage på Meyer camping på Rügen, hvor vi også fejrede Anjas fødselsdag. Rügen er en fin og flot ferie ø i Tyskland ud til Østersøen. Her er virkelig flot natur, mange fine strande, hoteller og mange turister.  Det var også her Hitler i sin tid lod bygge et kæmpe beton kompleks til ferielejligheder lige ud til stranden. Komplekset skulle rumme 20 000 mennesker på samme tid. Det blev dog aldrig taget i brug og ligger nu forsømt og faldefærdigt i en endeløs række på 5 km. Byggeriet er fredet.  Det virker både frastødende og fascinerende på en gang.

Vi gik gennem en flot skov område, og ned af en masse trapper til stranden for at se Köningsstuhl - en kridt klint ligesom Møens klint. Det var varmt og tåget, så vi kunne ikke se til toppen fra stranden, men det var meget flot alligevel.

Anjas fødselsdag blev fejret med morgenbrød og flag i græsset rundt om campingvognen. Herefter var vi en tur med damptog til Peters store fornøjelse fra Binz til Thiessow og retur igen. Anja nød også turen men syntes at toget larmede og tuttede meget højt. Vi fik selvfølgelig en stor is og var på legeplads i Thiessow inden vi kørte retur.

Herfra forsatte turen med færgen Sassnitz/Rønne og videre til Hullehavn camping ved Svaneke. En fantastisk plads med en rigtig god stemning – ejerne gjorde meget ud af at skabe en hyggelig atmosfære. Vores plads lå med en flot udsigt over vandet og klipperne. Pladsen var på et noget skrånende terræn og vores mover valgte meget ”belejligt” at gå i stykker.  Heldigvis var der nogle campister på pladsen, som var behjælpelig med at få vognen skubbet på plads og hævet op til vandret niveau.

Vi havde 10 dejlige dage på Bornholm, hvor vi fik set alt det man nu skal se der – heriblandt Christians ø, Hammershus samt flere museer hvor landbrugs museet Melstedgård var det mest interessante. Frokosten bestod mange gange af friskrøget fisk og fiskefrikadeller fra et af de mange røgerier. Jakob, Peter og Hanne prøvede at en svævebane over Opal søen. Den var 300 meter lang og 80 meter høj med landingsbane i vandoverfladen. Det var virkelig sjovt og drengene syntes at det var turens højdepunkt. Og er man på Bornholm – så besøg lige ismejeriet i Svaneke…

Tilbage i Tyskland havde vi i et par overnatninger tæt på Wismar - en meget flot og spændende by. Byen er optaget på Unescos liste over bevaringsværdig verdens kulturarv fordi den er gammel og har mange flotte bygninger inden for et lille område hvor forskellige bygge måder og byggestile spænder over flere århundrede.

Selvfølgelig skulle der købes ind i grænsekiosken på vejen hjem og så skulle vi hente Fie, som var meget savnet. Hun var så heldig at tilbringe tiden hos Annelise og Holger (Torbens mor og mand) hvor hun var med i sommerhus i Grenå.

De næste par dage blev brugt til at skifte mover på campingvognen og komme til bunds i vasketøjet.

Onsdag morgen kl. 7.00 sendte vi Jakob med bussen til den Spejdernes Lejr 2012 i Holstebro. Vi andre fulgte efter med campingvognen til for at på lejrens campingplads, flexlejren. Desværre måtte man ikke have hund med ind på lejr og aktivitets områderne, så vi måtte have i sidste øjeblik have hjælp til pasning af Fie igen. ØV.

Det var en kæmpe lejr, og meget langt at gå fra der ene sted til det andet af samme grund. Heldigvis havde vi cykel med til Anja, og der kørte en bus rundt i udkanten af lejren.

I flexlejren boede vi sammen med to andre hold fra Søften - det var rigtig hyggeligt. Søften spejderne lå i et fællesområde for alle spejdere fra Favrskov kommune - omtrent en ½ times gang fra flexlejren. Alle spejderne var enige om at det var en af de bedste lejre de havde deltaget i, de hyggede sig og mødte mange kendte og nye menneske. Aktiviteterne var kanon gode.  Jakob deltog blandt andet i Epic Adventure med forhindringsbane og hvor de skulle gå i kartoffelmel, en flash mob event i Holstebro.

For os på flexlejren var det muligt at deltage i en lang række frie aktiviteter, vi prøvede nogle få som vi gik forbi, men fik ikke meldt os til nogle af de større – det var svært at få til at gå op med Anja og afstandene. Vi gik meget rundt og så på aktiviteterne på lejren samt på alle de imponerende ting der var bygget op af rafter, bl.a. ”Storbæltsbroen og Eiffeltårnet”.

Alt i alt en oplevelse rig ferie og mange indtryk overvejende godt vejr (med den rette påklædning J) som også gav nogle muligheder for at bade ind i mellem.

Håber I alle sammen har det godt og nyder sommeren.

Mange sommerhilsener fra familien Worm.

Hjem | 2004 Sommerferie postkort | 2005 Rødhus Klit, sommerferie postkort | 2005 Fra Rødhus til Ålbæk, Sommerferiepostkort | 2005 Bunken Camping, Sommerferiepostkort | 2006 Sverige - Sommerferiepostkort | 2007 Sommerferiepostkort | 2008  Sommerferiepostkort | 2010 Sommerferie | 2011 Vinterferie | 2012 Vinterferie | 2012 Sommerferie | 2013 Forår | 2013 Sommerferie